onsdag 12 januari 2011

Mån v2 - Början på slutet

Denna dag började skolan efterN jullovet. Denna vecka är dock sista veckan på höstterminen vilket gör det till både en början och ett slut. Passar bra för  månaden januari, som har namn efter Janus - guden med två ansikten ett fram och ett bak - denna tid i årsskiftet är en brygga mellan det gamla och det nya. Janus tittar både fram och bakåt med sina två ansikten.


Min början var dock mer kaotisk och inte lika drömsk som Janus.
Det var studiedag och information om detta var fördold och knapphändig.


Efter ett lov glömmer jag allt - känns det som i alla fall - och jag behöver återaktualisera allt som jag hade i huvudet innan lovet. Däribland vad som skulle hända denna dag.


Trodde först att jag var ledig efter att ha konsulterat schemat på webbviewer, men råkade få syn på en en gammal terminsplanering av en slump och läste att det var studiedag med diskussioner av pedagogisk litteratur i arbetslag. That was like... a bummer?


Försov mig kraftigt och försökte nå diverse kollegor via sms men utan framgång. Bestämde mig för att jobba från ett bibliotek istället och vara tillgänglig. Meddelade min ack så medialt tysta kollegor om detta mitt val och skred till verket.


Fick syssla med en del administrativa och tekniska jobb men fick gjort en del pedagogiskt också

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar