torsdag 13 januari 2011

Tis v 2

Kom till jobbet och fann mig ensam i arbetsrummet. Allt var nedsläckt och halvödsligt. Städarna hade varit framme under jullovet så det kändes ändå inte mossigt och övergivet - som om man bara hade lämnat det och tiden hade gått.

Såg tecken på att åtminstone en kollega hade varit där. Paraplyet stod där som en välkomnande främling i givakt vid kollegans arbetsplats. Det var ett nytt paraply (för mig i alla fall) och vi hälsade artigt enligt kostym mellan människa och föremål.

Mitt skrivbord är aldrig en rolig historia. Snarare att betrakta som en utgrävningsplats där man kan göra alla möjliga sorters fynd; från dinosaurfossiler till tecken på utomjordiskt liv. Nu var den än mindre rolig och desto mer utmanande.

Jag började rafsa i lite högar och kunde börja rensa. Jag vågade mig även på att göra en expedition ner i en av gruvorna - mentorslådan - och kunde bryta en hel del fynd som togs upp och kastades.

"Gruvdriften" pågick hela förmiddagen och blev avlöst av diverse mentorsuppsrag av den mer "tråkiga" sorten - kontrollera närvaro och skriva CSN-varningar. Hade även ett halvtimmeslångt samtal med en förälder.

Gick runt och uträttade en del ärenden och avslutatade dagen med möte i biblioteket.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar