torsdag 13 januari 2011

Tor v 2

Snart har en hel vecka gått och först idag har jag lyckats sitta ned och förbereda kursen SV C. Det gick lättare än jag trodde att bjuda in gruppen - nu fanns det en färdig grupp och jag slapp sitta och bjuda in eleverna en och en från olika klasser.

Har detaljplaneringen kvar dock men kan kanske jobba lite med den hemma idag. Behöver dock boka datasalar till mina lektioner vilket jag får göra imorgon.

Kvar har jag en religionsgrupp som skall få ett rum på Fronter och detaljplanering.

Rapporterade två hävda IG idag. Bra! Viss administration är rolig.

Fick ordnat mina mappar i mailen. Efter bytet av mailkient och mailserver har det varit en del problemettos som dock verkar löst nu.

Lektion 1
Eleverna var brôtiga idag och högljudda. Flera kunde inte förmå sig att göra något vettigt och slösade bort tiden på meningslösheter. Några satt dock och jobbade på i det stekheta rummet.

Det är som sagt sista terminen för dessa och första lektionen efter lovet så jag kan förstå att motivationen inte är hög. Hoppas bara att de inte tappar det innan terminen slutar.

Nu hem till tvätt och matlagning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar