torsdag 10 februari 2011

fre v5


Första lektionen
Samlad lektion med två klasser. Höll kort genomgång och delade ut uppgifterna och skickade iväg en klass till datasalarna.


Den andra klassen fick en genomgång i litterär analys. De läste sedan en text och analyserade muntligt både texten och en av filmerna som ingår i uppgiften. (De flesta har sett den).


De jobbade på väldigt bra och var fokuserade hela lektionen.


Andra lektionen
Klassen jobbade vidare med tal och andra uppgifter (läslogg, studielogg och uppsats.


Fick reda på att de stora bloggarna skriver och publicerar sju gånger per dag! De skriver också lika långa texter som jag varje gång OCH har bilder. Jag ligger minsann efter! :o


Mitt och kollegans koncept att slå ihop Ma och Sv har fallit klassen i smaken och vi tänker därför fortsätta med detta tvärvetenskapliga koncept. Flexibelt lärande.


Tredje lektionen
En elev sökte upp mig och ville börja en av mina kurser. På grund av speciella omständigheter och tillstånd kunde eleven börja hos mig och läsa på distansom jag gick med på det. Det gjorde jag.


Hade en intensiv genomgång med eleven där jag gick igenom allt den missat och lät vederbörande göra diverse lärande övningar.


Det hela gick bra och kursen fick ytterligare en deltagare. Ytterligare två personer har börjat kursen tidigare. Nu börjar de komma upp i en ansenlig summa!


Åkte hem efter passet och firade helg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar