onsdag 2 februari 2011

ons v5

Satt föregående kväll och rättade uppsatser i googledocs. Testade även Seesmic 2 och postade fortsättningen på gårdagens äventyr.


Var på skolan 07:10 och började rätta EE och planera dagens lektion.


Lektion
Började dagens lektion med en epic fail: gick genom hela skolan bara för att vid dörren till klassrummet upptäcka att jag glömt nycklarna i arbetsrummet. Muttrade och sade åt eleverna att leta rätt på datagrupprum medan jag hämtade nycklarna. Kom tillbaka med nycklarna och upptäckte då att dörren var olåst!  HmoaaaaaAAAAA!!! (halvhysteriskt kattsamuraj-läte).


Under lektionen dök en elev upp för första gången. Han fick en kort introduktion och kastades brutalt in i studierna.


Jag levererade etikuppgiften och förberedde slutuppgiften. Vi bestämde deadlines för uppgifterna gemensamt.


Samtal med elev.
Rände till arbetsrummet efter lektionen och samtalade med elev angående ett personligt kursupplägg. Lovade återkomma med detaljplan och uppgifter.


Möte EE
På utsatt tid anlände min IB-elev och vi satte igång med feedback-samtal på vederbörandes EE.
Har lagt upp den på Googledocs så att vi smidigt kan sköta kommunikationen.


I-val
Förberedde informationen som skulle presenteras och kom fram till ett torg surrande av aktivitet och banade mig väg genom folkmassan till den plats jag skulle stå. Fann dock att platsen var knôkad med folk och det inte fanns någon plats för mig där. Ordnade fram två nya bord och dukade upp.


När första timmen passerat var nästan alla elever borta och de flesta lärarna började packa ihop sina saker. Jag följde deras exempel och begav mig hem genom regnet.

2 kommentarer:

  1. Kom tillbaka med nycklarna och upptäckte då att dörren var olåst! HmoaaaaaAAAAA!!! (halvhysteriskt kattsamuraj-läte).

    Seriöst, skrattar ihjäl mig!

    SvaraRadera