torsdag 10 februari 2011

Tis v6

Denna dag hade bara en lektion och jag såg därför en möjlighet att rätta undan en hel del arbete. Använde en stor del av föregående kväll för att komma i kontakt med diverse kollegor som kunde byta studiepass med mig. Fick sent på kvällen äntligen det efterlängtade svaret “ja” och kunde slappna av.

Utförde mina morgonrutiner och kunde slutligen sätta mig ned och rätta (efter att ha loggat in på eBuddy och Fronter så att jag var anträffbar om någon ville mig något.

Satt och rättade uppsatser och skrev kommentarer för att eleverna skulle kunna revidera och förbättra dem (nästa fas i uppgiften). Jag bedömde också uppsatserna efter en matris som är en förenkling från den de har på IB-programmet för EE och satte ett “just nu- omdöme”.  Varje uppsats kommenterades noggrant med kommentarer i arbetena och källorna lästes där det gick. Det tog 1,5 timmar att kommentera och bedöma varje uppsats! Fick klart nästan alla.

Började sedan nästa skift med matlagning, hushållsbestyr och familjeangelägenheter. Föll sedan i en välförtjänt sömn efter ett gott dagsverke.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar