måndag 20 december 2010

Fre v 50 - nationella prov - tal och party

Denna dag var ett sammelsurium av olika aktiviteter.


Lektion ett
Denna lektion skulle en trea hålla sina nationella tal. Jag dukade upp ett grupprum och slängde ut alla stolar och bord och hämtade in en talarstol och arrangerade två rader med stolar i kvartscirkel så att det blev ett riktigt talarrum. Vissa sade "WOW!" när de kom in. Andra sade "NEEJ! (Som i hjälp!)". Själv sade jag "AWESOME!" (Det får jag betalt för att säga, men det gör inget - jag skulle sagt det ändå.)


Jag hann examinera en hel del men inte alla. Därför pågick det tal lite då och då under hela dagen. Det gick riktigt bra för klassen rent generellt. Två smäckte in MVG och ytterligare en skulle hade MVG-kvalité på talet men tappade lite pga att hon failade lite med uppgiften. Jag deppade inombords.


Andra lektionen
Hade ettorna som höll på med sina uppsatser. Fick säga till en del att jag absolut inte ville se folk slösa bort sin dyrbara tid på annat. Alla jobbade då på mycket bra.


I slutet av lektionen var det några som släppte på disciplinen men jag valde att se mellan fingrarna de sista fem-tio minuterna.
Efter lektionerna ömsom lyssnade jag på tal, ömsom satt vid datorn och lyckades få i mig lite mat. Denna dag var också avslutningsfest för personalen och folk började tagga igång med partyhumör och diverse kling-kling... hmmm undrar om eleverns kan se människorna bakom lärarrollerna eller om de skulle bli chockade över att veta hur lärarna är off-teaching?


Utan större detaljer kan jag säga att folk träffades i sina arbetslag och taggade lite för att sedan träffas i teatern och få veta vad som väntade tillsammans med ett uppdrag!


Partyuppdrag med showbiz-karaktär. Fick veta att festen var på skolan! Jag trodde att vi skulle gå ut till ett ställe! Jag tyckte dock att det var lika bra.


Uppdraget gick bra och det fanns flera nummer som var riktigt fyndiga. Därefter var det smarrig middag och dans efter det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar