måndag 20 december 2010

Ons v 50

Även denna dag gick till administrativt arbete. Försökte få några eftersläntrare att hålla sitt tal och en sade att han skulle bli klar på eftermiddagen.


Medarbetarsamtal
Jag hade även medarbetarsamtal med min chef. Samtalet hade fokus på de nya arbetslagen och hur jag känner kring det.


Det var ett trevligt samtal där jag även fick in lite IKT och pedagogik.


Arbetslagskonferens
På väg till arbetslagskonferensen blev jag haffad av en elev som ville ha förklaring till varför hon fått G+ på nationella provet som jag rättat (hon var orolig över sitt betyg). Jag gav henne en förklaring och sade att hon var välkommen imorgon (tor) för att få ytterligare förklaring om hon ville.


Jag klargjorde också att NP inte är examen i svenska och inte kan vara det eftersom det endast uppfyller ett kriterium som dessutom "bara" går till VG (check it out!) - vilket gör det intressant att diskutera huruvida man överhuvudtaget skall dela ut betyget MVG på provet. Varför dela ut ett omdöme som inte har sin motsvarighet i kriterier i kursen? Det lurar eleverna! Det enda kriterier som har nivån MVG i kursen SV B handlar om litteratur och litterära analyser.


När jag kom till arbetslagskonferensen var alla församlade (rektorn skulle vara med och hade passerat mig i korridoren). Jag hade dock en annan elev i släptåg som skulle hålla ett tal för mig och bad dem börja utan mig, vilket beviljades. Talet expedierades och jag gick in och deltog i konferensen.


Jag skrev protokoll på min Droid ifall ingen annan gjorde det och "share:ade" innehållet via mail. Det var tur. Ingen annan skrev något. Slöfockar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar