tisdag 15 mars 2011

fre v8

Slutet på denna vecka. Dags att sätta omdömen. Problemet är att man då måste rätta ALLT som lämnats in och sedan vikta ihop allting vilket är ett jättearbete. Hade inte riktigt fått undan så mycket som jag velat under veckan och satsade på att få en del gjort under de dagar där det fanns håltimmar i. Fredan är en sådan dag och trots att det var slutet på veckan kändes det bara som början på rättningsberget som skulle bestigas.

Lektion 1

Började med en lektion med två klasser på en gång. Kollade var den ena klassen befann sig och gav dem nya jobbuppdrag.

Hade genomgång med den andra klassen och gick igenom litteraturuppgiften och hade en muntlig analys tillsammans med dem för att de skulle fatta konceptet. Det fungerade perfekt och många visade prov på bra analysförmåga.

Lektion 2

Hade svensklektion med min etta. Konstigt – de känns nästan som min mentorsklass fastän de inte är det… undrar varför.

Hade genomgång av tal och klassen lyssnade uppmärksamt. Blev inte så mycket tid över till att jobba med talen men så får det bli ibland. Jag gör ju inte så jämt faktiskt.

Begav mig hemåt efter lektionen och försökte stoppa undan de värste jobbenergierna till nästa vecka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar