torsdag 17 mars 2011

fre v9

Fick vikarieuppdrag när jag anlände till skolan. Kort dag

Lektion 1

Inga elever! Vissa tog sig ledigt, andra trodde jag givit ledigt. Blev lite skamsna när jag träffade på dem efteråt och sade att jag inte hade givit ledigt.

Lektion 2 – vikarelektion i engelska

Tog närvaron och instruerade eleverna (SP1:a) vad de skulle göra på engelska. När de satte igång och jobbade gav jag dem lite presentationstips till varje grupp så att de inte bara skulle stå och köra ett klassisk, och ofta tråkigare,, skolpresentation. Hoppas att de tog till sig tipsen.

Pratade med den vikarie som skall ha dem ett par lektioner framöver och lämnade över rapport om lektionen etc.

Lektion 3

Denna lektion var en trött en. De flesta var trötta och hade inte gnistan. Några jobbade på bra som vanligt men merparten var slö.

Jag pratade med de som halkat efter och introducerade G-spåret samt gick igenom vad de skulle tänka på och påminde om inlämningar. När detta var gjort lät jag dem vara och tittade på lite trams på youtube…”WAZZUUUUUP!”

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar