torsdag 3 mars 2011

fre v6

Sista dagen innan sportlovet. Det är något som jag förr alltid såg fram emot och som jämt var en glad dag där studier blev mer halvseriösa än de brukade vara.

Nu så har jag så mycket att göra att jag nästan blir irriterad av "dagen före" eftersom den påminner mig om allt jag inte hunnit göra klart. Hur frisk är man då egentligen?

Lektion 1 - Sv B i storgrupp

Eleverna från bägge klasserna kom och såg andra hälften av "Pretty Woman" och satt som tända små ljus. Mycket sött faktiskt.

Lektion 2 - SV A

Rättade som en blådåre (varför de nu är blå) fram till lektion 2. Har ett större hål i schemat som gör att man kan rätta under denna period.

Påminde om de arbetsuppgifter de hade kvar och lät alla jobba med någon av de fyra parallella uppgifter som de har. Fick en ny påminnelse om att bloggare skriver upp till sju gånger om dagen och skriver lika mycket som jag varje gång! :O

Lektion 3

Denna lektion är en "betinglektion" där eleverna kan välja att jobba i skolan eller hemma. Med tanke på att lektionen alltid ligger sent på fredag eftermiddag och att det idag var dagen före ett lov, var jag inte allt för förvånad att finna att alla jobbade hemma.

Fick ett samtal från en lärare som undersökte möjligheterna för en elev att börja i kursen och vad kursens innehåll var.

När jag slutade suckade jag eftersom jag hade mycket ogjort arbete kvar som hängde över mig, men jag bestämde mig för att "nu jädrar har jag lov" och släppte allt för att gå in i ljuva vinterlovstider.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar