tisdag 15 mars 2011

tor v8

 

Lektion 1

Började dagen med en religionlektion där jag gick igenom judendomen för de elever som valt studera denna religion. Gick igenom viktiga grundbegrepp. Eleverna gick till datasal och gjorde prov.

Lektion 2

Gick direkt över till nästa lektion där eleverna från tisdags hunnit landa i skolan bli mer alerta och fokuserade. Vi gick till en datasal och satte igång. De fick betydligt mer gjort denna gång.

Lektion 3

Dags för “tvärlektionen” där MA och SV möts i sällsam harmoni. Klassen fick två genomgångar och använde tiden till räkning mestadels. Jag studerade den andre lärarens retoriska performance och gjorde en del mentala noteringar att ta upp vid tillfälle.

Rättade också undan en del loggböcker och gav kommentarer till dem som inte gjort något i dessa.

Lektion 4

Tog närvaron på klassen och gav dem uppdrag att slutföra till nästa gång.

Begav mig hemåt med hast då killarna skulle hämtas på dagis.

2 kommentarer:

  1. Kan vara för att många i klassen anför tror sig saker åt dig, och man kan snacka med dig.
    Så känner jag iallafall.
    Hade haft dig som mentor om jag hade fått- mer än gärna.

    SvaraRadera