torsdag 17 mars 2011

ons v10 - Askonsdag

Askonsdag
Denna dag börjar fastan och jag tänker disciplinera mig. Börjar med vätskefasta denna dag och avhåller mig därefter från godis, kakor, glass, kaffe och alkohol. All annan mat tänker jag äta måttligt.


Jag bryter fastan endast lätt på söndagar enligt traditionen men tänker inte groffa.


1:a lektionen
Hade bara en lektion idag, där jag kort informerade om omdömena och skiljde på uppnådda mål i kursen och uppvisad kvalité i kursmoment.


Eleverna satte sedan iväg till diverse datasalar och gjorde prov för allt vad tygen höll.


Hade tänkt sätta mig med omdömena idag eftersom deadline är imorgon men fick hela tiden annat som kom ivägen, vissa bra, vissa mer tärande.


Fick en överlämning på en klass, vilket var väldigt bra, men fick samtidigt en beställning på en lektion i Fronter som tog över en timma och där min kollega frågar, och lär sig samma saker som vid de andra tillfällena jag undervisat denne, vilket beror på att vederbörande inte befäster sina kunskaper genom att öva och använda sig av dem, vilket sedan resulterar i att personen glömmer allt och måste lära om.
HmoaaaaAAAAA!


Hade sedan både arbetslagsmöte och möte med elevhälsoteamet.


Jag överlämnade min rapport om läget i min klass och satt och skrev protokoll.


Fick en molande huvudvärk som plötsligt gick över till en blixtrande huvudvärk. Jag mådde illa och kunde knappt tänka. Fick en treo och bröt min vätskefasta genom att ta en banan och tre cachewnötter.


Fick sitta still en stund i arbetsrummet tills det värsta lagt sig. En kollega var grymt omtänksam och gav mig treon och väntade på mig tills jag mådde bättre och körde mig till stationen sedan.


Mådde helt prima när jag kom hem.


Askonsdagen var dock inte färdig med mig... jag satte igång med rättning och inrapporetering av omdömena och fick sitta HELA natten! Sista omdömet sattes kl 04:30 på morgonen.


Jag gick och lade mig och sov två timmar innan jag skulle upp igen..


Det var nog den tuffaste Askonsdagen jag varit med om någonsin.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar