torsdag 17 mars 2011

mån v10

Hann rätta undan en del och sätta omdömen på religionkurserna.

Lektion 1
När jag började min lektion kom flera elever och bad om att få plugga till ett psykologiprov. Det fick de.

Märkte att en del hade problem med att plugga och bestämde mig för att hjälpa dem och gjorde en gemensam genomgång av ett häfte som de visade mig. Fick senare veta att just de sakerna vi kämpat med inte kom på provet. Suck.

Lektion 2
Uppdaterade klass på kursens planering och satte igång dem. Lade upp My Fair Lady på Facebook-rummet.

Lektion 3
Klassen visade sig vara stökiga pappersbollskastande typer idag. Fick göra en kort tävling där alla deltog och fick kasta en boll var mot en låda som jag gick runt med för att sedan få tyst på dem. Efter tävlingen lugnade de ned sig och jag gick igenom vad de hade kvar och gav dem uppdrag att klara denna vecka.

Lektion 4 - epic fail
Gjorde en dundertabbe! Hjälpte några elever och glömde hålla koll på tiden och kom en halvtimma sent! :O Epic Fail! DOH! DOHdohDOHdohDOHdoh! EPIC DOOOOOH!

Självklart hade klassen gått, men två elever satt i datasalen och jobbade självständigt. Snacka om hög arbetsmoral. Mäktigt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar