torsdag 3 mars 2011

mån v8

Kom tillbaka till skolan efter ett underbart sportlov med skridskoåkning, middagar, promenader, vila etc till skolan heltaggad. Möttes av Ekonomintendenten som meddelade i det att jag öppnade dörren till mitt arbetsrum att det var mycket friskt därinne, som ute ungefär, för att inte säga exakt. En värmepump hade lagt av under lovet och rummet hade kylskåpsvärme idag. Om det var outhärdligt fick vi byta plats idag och meddela administrationen om vi hade lektion med eleverna i samma block. Värmen skulle dock vara tillbaka till nästa dag.

Intressant start! Man dör ju inte av uttråkning på mitt jobb i alla fall. Mäktigt!

Lektion 1

Började med att hälsa alla täckjackeklädda elever “varmt” välkomna och säga att nu fick de äntligen ha jackorna på inomhus. De var inte på lekhumör och jag tog dem därifrån, men undrade bara hur det kom sig att de som ändå hade utekläder på sig kunde tycka att det var kallt?

De var inte direkt överaktiva. Jag samlade alla i korridoren och gick igenom med var och en vad denne höll på med och delade ut individuella order. Fick äntligen snacka utan att hela tiden behöva säga till folk att inte gå eftersom vi satt på det ställe de försöker smita iväg till jämt. Platsen med de goa stolarna… Fast…de kanske var fastfrusna..vem vet?

Mitt liv som moviestar

Under dagen mötte jag fridtidsledaren som meddelade mig att filmen nu var färdigklippt och fanns att beskåda. Han hade sett mig och tyckte att jag var “fräck”.

NOOOOO!! Ekade i mitt inre, medan jag tog mig till administrationen för  att kolla på den. Den var faktiskt inte så ryslig som jag trott men jag kommer att hålla fast vid att det inte är jag som är på bild eftersom jag inte känner igen mig och dessutom står här!

Hann med att begära reducerad tjänst nästa läsår. Skall gå ned till 80% och jobba fyra dagar i veckan istället för fem.

Lektion 2 & 3

Dessa lektioner var korta genomgångar av vad eleverna hade kvar och igångsättande av dem. De arbetade självständigt och jag utförde administrativa sysslor.

Lektion 4

Ytterligare ny elev i SV C. Elevantalet uppe i 27 nu! Hade genomgång med de nya och hjälpte sedan folk där de stod.

När jag kom hem satt jag och planerade allt som måste göras samt betade av en del saker, som mail etc.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar