torsdag 17 mars 2011

tor v10

Hade bara sovit två timmar denna natt eftersom jag suttit och satt omdömen. Var förvånadsvärt fräsch och pigg.


1:a lektionen
Gav mig lite överraskning. Dels bytte vi sal två gånger (en var planerad, men inte den andra), dels dök endast två elever upp.


Tydligen dök ytterligare några få upp, men satte sig i biblioteket och meddelade mig på Facebook.


2:a lektionen
Denna lektion var till skillnad från första fullsatt och full aktivitet rådde. Vi satt i enbra datasal och folk jobbade undan.


3:e lektionen
Efter en snabb lunch var det dags för den berömda tvärlektionen där det pågår sv och ma under samma pass.


Jag började med en kort genomgång över vad klassen har att göra och informerade kort om G-spåret och omdömena


Därefter kom ma-läraren och började sin genomgång. Klassen satt fokuserad och lyssnade på genomgångar och räknade.


Jag fick gå iväg ett par gånger för att hjälpa en kollega att rigga en bärbar projektor i en sal utan projektor samt hjälpa folk med lite datakrångel.


Satt sedan och försökte nå elev för att ge denne inför äng utvecklingssamtalet. Fick kontakt tillslut och kom överens om att lämna kuvert på mitt rum och överräcka det personligt nästa dag.


Sprang sedan till tåget och satt och pustade halva vägen hem. Måste börja träna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar