måndag 14 mars 2011

tis v8

Hade en vanlig tisdag med studiepass och därefter mentorsträff för att till sist ha en religionlektion.

Studiepasset

Jag sprang något ärende och bad min kollega starta upp klassen. När jag kom in fann jag dessutom en annan kollega som skulle ha mitt pass då vi tidigare bytt (vilket jag glömde av). Jag hjälpte till lite i slutet då jag ändå var på plats och fick höra hur klassen fick ris av en kollega då han fann att vissa inte jobbade ordentligt. Kunde avrunda med en något mer positiv ton som dock inte tog allvaret ur det tidigare sagda.

Mentorsträffen

Hade ett klassråd och dokumenterade det via Catch notes.

Lektion 1

Eleverna var ganska lama efter att ha varit ute på APU och var svårmotiverade. Fick igång dem lite grann och aktualiserade en uppgift för dem. Det blev inte mycket gjort för dem. Jag antar att hela kraftomställningen var det man kunde vänta av klassen denna gång nu i efterhand. Då var jag lite frustrerad.

Åkte hem och hämtade killarna på dagis.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar